Termín od: -  do: - 
Cena od: do:
katalog GEOPS 2020
| Zpět | jste zde: zájezdy 2020 > Zajímavé informace > Most Millau

Informace - Most Millau

Klikněte na obrázek pro zvětšení/zmenšení
Francie - Millau - most dle návrhu M.Virlogeuxe a N.Fostera
Francie - Millau - most dle návrhu M.Virlogeuxe a N.Fostera Francie -  Périgord - dálniční most u Millau, jeden z moderních divů světa, nejvyšší most Evropy a 2.nejvyšší na světě Francie - Millau - most dlouhý 2.460 m je zavěšený na 7 betonových pilířích Francie - Millau - elegantní křivka mostu krájí oblohu vysoko nad hlavami Francie, Tarn, krajina u Millau Francie - Millau - i jízda přes most je zážitkem

Most Millau

Most Millau se nachází ve Francii na hranici Provence a Languedocu na spojnici Paříž - Barcelona a pod ním je chráněná přírodní rezervace řeky Tarn . Pro zajímavost pár čísel:

Millau Viaduc je most zavěšený se sedmi betonovými pilíři a osmi mostními poli; mostovka je ocelová a váží 36 000 tun. Délka mostu činí 2 460 m. Mostní pole nemají všechna stejnou délku; šest centrálních měří 342 m a dvě okrajová pak 204 m.

A ještě pár dalších parametrů: mostovka od severu k jihu klesá o 3%. Celá stavba se nachází v zatáčce s poloměrem 20 km. V každém směru se nacházejí dva jízdní pruhy. Pilíře mají velmi rozdílnou výšku; od 77 m až k 246 m (měřeno až k výšce vozovky). Nejvyšší pilíř převyšuje spolu s věží nad vozovkou svojí výškou i Eiffelovu věž.

Celá stavba přitom vyrostla neskutečnou rychlostí, a to za pouhých 39 měsíců. Na návrhu mostu se mimochodem také podílel asi nejvýznamnější britský architekt současnosti Sir Norman Foster. Mést byl slavnostně otevřen 14. prosince 2004 za přítomnosti francouzského prezidenta Jacquesa Chiraca.

Náklady činily 394 milionů eur, tedy více než 11 miliard korun. Eiffage má koncesi na provozování mostu až do roku 2080. Na stavbě bylo použito 85 000 krychlových metrů (nebo 205 000 tun) betonu, převážně použitého na pylony a jejich základy. Hmotnost ocelového »svršku« dosáhla 36 000 tun, což se, použijeme-li opět srovnání s populární Eiffelovkou, rovná hmotnosti pěti takových věží.

Autor: Konstrukce mostu je dílem britského architekta Normana Fostera, podle jehož návrhů byly postaveny například londýnský Millenium Bridge, nový stadion ve Wembley, berlínský Reichstag nebo letiště v Hongkongu.

Konstrukční řešení mostu u Millau vyplynulo z klíčové myšlenky celého projektu, počítající zejména u pilířů s použitím takového množství materiálu, které by co nejméně zasáhlo do okolní přírody a navíc by monumentální stavbu zbytečně neprodražovalo. Beton a ocel ve vyvážené kombinaci dodává mostu dostatečnou tuhost a odolnost, nutnou například při účincích větru, a zároveň pružnost a relativní lehkost. Výsledkem je mimořádně vzdušný a odlehčený vzhled díla. Celý most je dlouhý přesně 2 460 metrů.

Čerpáno z článku Stavebnictví z 2.5.2005

Informace k poznávacím zájezdům cestovní kanceláře GEOPS do této části Francie najdete na www.francie.geops.cz/languedoc.  

| Zpět |
© 2008-2018 GEOPS-CESTOVNÍ KANCELÁŘ,s.r.o, Šternberkova 10, 170 00 Praha 7                        | mapa stránek |
tel.: 266 710 104, fax: 220 806 965, geops@geops.cz , skype: olinageops, ICQ: 397618996

Cestovní kancelář GEOPS je pojištěna pro případ úpadku ve smyslu zákona č. 159/99 Sb. u Uniqa pojišťovny
partneři: Last Minute,